maandag 23 juli 2012

Stenen zoeken

Al jaren verzamel ik tijdens mijn reizen stenen. Niet te groot, lekker in de hand liggend en een beetje leuk van kleur. Ze krijgen een jasje van wol, een klusje dat ik tijdens het autorijden meestal doe. Nu had ik geen voorraad meer om mee te werken. Geen probleem als je toch met de auto naar Finland gaat, zou je zo denken.

En inderdaad zie je hier stenen genoeg, ook stenen die aan mijn eisen voldoen. Bergen van deze stenen, maar vooral in tuinen, langs de openbare weg, op kruispunten, ze bouwen er hele rotondes van. En ze liggen in het cement vast. Na ruim 3 weken hier rondrijden hebben we nog geen plek kunnen vinden waar ze gewoon "wild" voorkomen. Niet langs de kust, niet in riviertjes of in het bos. Bijna net zo onvindbaar als elanden.
Toen toch maar links en rechts aan Finnen gevraagd. Ze hebben geen idee waar ik het over heb, stenen zitten hier overal in de grond zeggen ze.








Ik heb er gelukkig wel een paar gevonden, niet genoeg voor de terugreis helaas.

1 opmerking:

  1. Ik weet dat deze post al wat ouder is, maar vind het heel vreemd dat je geen stenen hebt kunnen vinden. Finland ligt er vol mee. Je ziet ze echt overal. Ik heb vaak medelijden met de boeren, want hun akkers liggen echt vol stenen, lijkt me een ramp voor landbouwmachines. Ik denk dat je kleinere weggetjes had moeten nemen, gewoon langs de wegkanten, maar ook in bossen, rivieren, meeroevers etc liggen stenen. Ik neem ook altijd wat stenen mee die me aanspreken, gewoon omdat ik van stenen houd.

    BeantwoordenVerwijderen