dinsdag 10 juli 2012

Regenachtig

Omdat het vandaag regent, heb ik de tijd genomen om deze en de vorige pagina's te schrijven. Met het mooie weer en de lange dagen van de afgelopen tijd kwam het er niet van.
Ik zit hier in de bibliotheek van Kokkola te schrijven, een modern licht gebouw met gratis internet.

Afgelopen zondag hebben we een beetje met de auto rond gereden, langs de kust. Op zoek naar stranden en stenen. Omdat er veel kleine eilandjes voor de kust liggen, kom je vooral moerasachtige overgangen tussen land en water tegen. Je weet niet of je bij een meer staat of dat het de kust is.
Het is wel mooi om te zien, en zo veel ruimte.



En natuurlijk ook weer veel berkenbossen onderweg. We hebben zelfs kraanvogels met jongen gezien, ze staken vlak voor onze auto over.


Het is nog een beetje moeilijk om aan het werk te komen. Het is vooral wennen aan de omgeving, de weg vinden en een klein beetje wijs proberen te worden uit het Fins.
Ik ben al wel met een aantal fotoseries begonnen, o.a. over berkenbomen. En natuurlijk ben ik de Kalevala aan het lezen. Ik heb een Nederlandse, Engelse en een verkorte Finse uitgave tot mijn beschikking.


Ondanks het slechte weer is er weinig tijd voor verveling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten