woensdag 18 mei 2016

2016 Helsinki - inspiratie

Deze trip naar Helsinki was vooral een korte vakantie voor mij. Maar toch is kijken naar kunst iets wat altijd door gaat. Op een morgen naar Kiasma geweest, het museum voor hedendaagse kunst in Helsinki. Daar was een tentoonstelling van de Koreaanse kunstenaar Choi Jeong Hwa, ik had nog niet eerder werk van hem gezien. De titel Happy Together, kan je echt letterlijk nemen. Je wordt er vrolijk van. Hij maakt installaties waarbij lokale en Koreaanse, unieke en massa productie items worden gebruikt. Het zijn ruimtevullende installaties waar je doorheen kunt wandelen.




Hoewel ik niet dol op plastic ben, sprak het gebruik van deze alledaagse dingen mij erg aan. En natuurlijk was ik erg onder de indruk van de omvang van de werken.

Ook een presentatie van werken uit de eigen collectie van het museum was de moeite waard. Van subtiele aquarellen, videokunst, tatoeages op varkenshuid tot prachtige vazen met geurstoffen. Helaas vergeten om informatie mee te nemen.






Deze manshoge pruik met muts was gevuld met koppen met pruiken, die geluid maakten als je dichterbij kwam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten