vrijdag 9 augustus 2019

2019 Särestöniemi - Levi - Pöntsö

Het is heel inspirerend om tijdens een residency  werk van lokale kunstenaars te zien. Hiervoor hebben we een tweedaags uitje georganiseerd, de afstanden tussen plaatsen zijn aanzienlijk en we willen de tijd hiervoor nemen.

Als eerste het Alariesto museum in Sodankyla, met het bekende werk van Alariesto en een fototentoonstelling over rendieren in de sneeuw. Een klein museum, maar leuk om te zien. Maar mijn fototoestel in de auto laten liggen en in de stromende regen teruglopen had ik niet veel zin in.



Natuurlijk rendieren onderweg naar Särestöniemi. Hier is de oude boerderij, galerie en studio van de kunstenaar Reidar Särestöniemi. Ik houd van de kleurrijke doeken van het landschap dat hij schilderde, gewoon de natuur rondom zijn huis.





Als je naar het grasveld voor het atelier kijkt snap je de kleuren. Eén van de opvallendste dingen die je daar ziet is toch het zwembad in de galerie.


We hebben overnacht in Levi, bekend van de wintersport, in de zomer niet zo bijzonder.


De volgende morgen koffie gedronken in de galerie van Reijo Raekallio, bekend van zijn cartoon achtige aquarellen.

Ik heb deze gekregen in ruil voor één van mijn landschapjes op een blokje hout, leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten